سئو کلاه سفید چیست و شامل چه تکنیک هایی می شود؟

18/02/2024
تاریخ آخرین بروزرسانی 1402/11/29
سئو کلاه سفید چیست و شامل چه تکنیک هایی می شود؟

هر کسی که اندکی با سئو کردن سایت آشنایی داشته باشد، نام سئو کلاه سفید را شنیده است. مطالعه درباره سئو کلاه سفید و روش های انجام آن برای هر کسی که قصد بهینه سازی سایت خود را داشته باشد، بسیار اهمیت دارد. به همین جهت، در این مقاله با سئو کلاه سئو سفید و تکنیک های آن آشنا می‌شوید.

سئومند
سئومند

هر کسی که اندکی با سئو کردن سایت آشنایی داشته باشد، نام سئو کلاه سفید را شنیده است. مطالعه درباره سئو کلاه سفید و روش های انجام آن برای هر کسی که قصد بهینه سازی سایت خود را داشته باشد، بسیار اهمیت دارد. به همین جهت، در این مقاله با سئو کلاه سئو سفید و تکنیک های آن آشنا می‌شوید.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید، مجموعه ای از فعالیت هایی برای بهینه سازی سایت است که بر طبق قوانین موتورهای جستجو انجام می‌شود. در به کار بردن این سئو، سعی بر این است تا رتبه سایت طبق قوانین گوگل بهبود داده شود. 
سئو کلاه سفید راهی مطمئن و امن برای سئو کردن سایت است و بهترین راه برای تصاحب کردن رتبه بالا در گوگل می‎باشد. این روش از این لحاظ امن می‌باشد، زیرا وقتی کاری برخلاف قوانین گوگل انجام نشود، جریمه ای هم در کار نخواهد بود. 
بهبود سایت با سئو کلاه سفید بیشتر زمان می‌برد، اما ارزشش دارد. زیرا می‌توانید رتبه بالا را برای مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشید و ترافیک سایت خود را با کاربران هدف افزایش دهید.

تکنیک های سئو کلاه سفید چیست؟

شاید به نظر برسد که روش های سئو کلاه سفید سخت و مشکل است اما جالب است بدانید که تکنیک های این سئو بسیار راحت تر از سئو کلاه سیاه است. علاوه بر راحت تر بودن روش های آن، اعتبار و ارزش سایت بالا می‎رود و سایت در جایگاه پایداری قرار می‌گیرد. در ادامه چند تا از رایج ترین تکنیک های سئو معرفی می‌شود:

تحقیق کلمات کلیدی مناسب

اگر قصد دارید تا مخاطبان هدف را به سایت خود جذب نمایید، باید از کلمات کلیدی که سرچ بیشتری دارند و با حوزه کاری شما مرتبط هستند، استفاده کنید. در واقع نتایجی که گوگل به کاربران نشان می‌دهد، نتیجه کلماتی است که سرچ کرده اند. بنابراین در صورتی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود، سایت رشد مناسبی خواهد داشت.

انجام سئو داخلی

از مهم ترین اقداماتی که برای بهینه سازی سایت انجام می‌شود، سئو داخلی (seo on-page) است. در سئو آن پیج، بر روی صفحات سایت و محتوای آن کار می‌شود تا سایت بتواند رشد کند.

انجام سئو خارجی

سئو خارجی مجموعه فعالیت هایی است که خارج از سایت و برای افزایش اعتبار سایت انجام می‌شود. بک لینک و استفاده از شبکه های اجتماعی، از جمله مواردی است که در سئو خارجی انجام می‌شود. وقتی سایت دیگری که معتبر نیز هست به سایت شما لینک بدهد، موتورهای جستجو به ارزش سایت پی می‌برند.

بهبود نسخه موبایلی سایت

سایت باید در تمامی دستگاه ها ریسپانسیو شده باشد و از رابط کاربری مناسب در تلفن همراه برخوردار باشد. زیرا بیشتر کاربران از طریق موبایل سرچ می‌کنند و اگر سایت شما دارای ظاهر و محتوای مناسب نباشد، نمی‎تواند رتبه خوبی بگیرد. پس حتما بر روی نسخه موبایل سایت خود هم کار کنید.

آپدیت محتوا

بعضی محتواها وجود دارند که با گذر زمان تغییر زیادی نمی‎کنند و همچنان می‌توانند مفید و قابل استفاده باشند. به این نوع محتوا، محتوای سبز گفته می‎شود. اما بسیاری از محتواها وجود دارد که باید به روزرسانی شود و گوگل برای محتواهای قدیمی که آپدیت می‌شوند، ارزش زیادی قائل می‌شود.

لینک سازی های معتبر

لینک سازی هایی که برای سایت انجام می‌شود، چه از به صورت داخلی باشد یا به صورت بک لینک باشد، باید ارزشمند باشد. به طور مثال هنگامی که در مقاله خود، قصد دارید تا به مطلب دیگری از سایت لینک بدهید، باید از لینک های مرتبط استفاده کنید و از لینک دهی های زیاد و بیهوده صرف نظر کنید. بک لینک نیز شامل لینک هایی است که از سایت های دیگر به سایت شما داده می‌شود. پس بهتر است از سایت های با ارزش بک لینک بگیرید. در صورتی هم که لینک خریداری کرده اید، باید به صورت طبیعی باشد تا گوگل متوجه آن نشود.

بهبود سرعت سایت

سرعت بارگذاری سایت اولین چیزی است که کاربر با آن مواجه می‌شود. اغلب کاربران از سایت هایی که لودینگ طولانی دارند، خارج می‌شوند. بنابراین هر چقدر هم روی طراحی سایت کار کرده باشید، وقتی با کندی آپلود شود، اصلا دیده نمی‌شود. پس حتما عواملی مانند حجم بالای تصاویر، افزونه های سنگین و وب سرور کند را برطرف کنید تا سایتی با سرعت بالا داشته باشید.

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای باکیفیت از فاکتورهای اصلی سئو کلاه سفید محسوب می‌شود، زیرا در صورتی که محتوای نوشته شده مفید باشد و به کاربر کمک کند، سایت رتبه می‌گیرد. برای سایت خود باید محتوایی بنویسید که کاربر را به پاسخ اصلی اش برساند و نیاز نباشد تا دوباره در گوگل جستجو کند. گوگل به رضایت کاربر اهمیت زیادی می‌دهد، بنابراین برای جلب رضایت گوگل باید به رضایت کاربران هم توجه کنید.

 

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو سیاه و سئو خاکستری

همانطور که گفته شد، سئو کلاه سفید از تمام ضوابط گوگل برای بهینه سازی سایت استفاده میکند اما سئو کلاه سیاه دقیقا برعکس آن عمل می‌کند. در سئو کلاه سیاه، فعالیت هایی بر خلاف قوانین موتورهای جستجو انجام می‌شود و بازدهی که از سئو کلاه سیاه نمایان می‌شود، زمان زیادی نخواهد برد و در نهایت سایت پنالتی می‌شود.
سئو کلاه خاکستری هم مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. در این سئو، بیشتر از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده می‎شود و فعالیت هایی مانند خرید لینک از روش های سئو کلاه سیاه به کار برده می‌شود. اگر موتورهای جستجو متوجه تکنیک های سئو خاکستری شوند، گوگل سایت را جریمه می‌کند. استفاده از سئو کلاه سفید بدون ریسک است اما عیب آن، زمانبر بودن است.
 


Loading...

ارسال نظر

(اختیاری)
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید