سئو محلی یا همان لوکال سئو چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

19/11/2024
تاریخ آخرین بروزرسانی 1403/08/29
سئو محلی یا همان لوکال سئو چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟
سئومند
سئومند

یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که برای مورد توجه قرار گرفتن سایت انجام می‌شود، بهینه سازی و سئو سایت است. اغلب افراد برای پیدا کردن کسب و کاری که به آن احتیاج دارند، در گوگل سرچ می‌کنند. با توجه به موقعیت مکانی کاربر، نتایجی به آن نشان داده می‌شود که ابتدا کسب و کارهایی نزدیک به کاربر باشند، در نتایج ظاهر می‌شوند. بنابراین کسب اطلاعات راجب سئو محلی به رشد کسب و کار شما بسیار کمک می‌کند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با سئو محلی و تاثیری که بر کسب و کار شما می‌گذارد، آشنا شوید.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی شامل مجموعه فعالیت هایی است که یک کسب و کار انجام می‌دهد تا توسط مخاطبان محلی شناخته شود. یعنی اگر برای بهبود رتبه در نتایج محلی گوگل از مکان جغرافیایی استفاده شود، احتمال دیده شدن توسط کاربران محلی را بسیار افزایش می‌دهد.
این سئو به کسب و کارهایی که خدمات خود را باید به صورت حضوری انجام دهند، بسیار کمک می‌کند. مثلا اگر دارای آرایشگاه باشید، برای اینکه بتوانید به مخاطبان خود خدمت رسانی کنید باید ابتدا محل کسب و کار خود را معرفی کنید. برای معرفی کسب و کار خود به افراد محلی، از سئو محلی استفاده می‌شود. به طور کلی، سئو محلی نوعی بهینه سازی سایت است که برای یک موقعیت مکانی مشخص انجام می‌شود تا کاربران هدف را از آن موقعیت جغرافیایی جذب کند.
 

چرا انجام سئو محلی مهم است؟

همانطور که در اطرافیان خود می‌توانید مشاهده کنید، اغلب افراد در سنین مختلف دارای گوشی موبایل هستند. این آمار نشان دهنده است که اگر کاربران بخواهند سرچی در گوگل انجام دهند، قطعا از طریق موبایل آن را انجام خواهند داد. حدود 95 درصد این جستجوها، به صورت محلی انجام می‌شود بنابراین انجام سئو محلی روی جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است. انجام سئو محلی برای کسب و کارهایی که نوپا هستند می‎تواند مزیت مهمی باشد. پس برای دیده شدن در بین مخاطبینی که نیازمند کسب و کار شما هستند، می‌توانید از سئو محلی استفاده کنید.

 

جستجو کننده محلی(Local Searcher) به چه معناست؟

جستجوکننده محلی، کسی است که در جستجوی کسب و کار در مکان خاصی است. به طور مثال، اگر فرد به دنبال بهترین کافه در تهران باشد، با لیستی روبرو خواهد شد که بهترین کافه های تهران را نمایش خواهد داد اگر بخواهیم به صورت خلاصه مطرح کنیم، به افرادی که در جستجوی مکانی مشخص در گوگل هستند، جستجوکننده محلی یا Local Searcher، گفته می‌شود.

 

سئو محلی چه تاثیری بر کسب و کار میگذارد؟

سئو محلی می‌تواند تاثیر زیادی روی رشد کسب و کارها بگذارد. به همین دلیل چند تا از موارد اثرگذاری سئو محلی بیان شده است تا به درک شما از سئو محلی اضافه نماید:

جذب مشتریان محلی

با انجام سئو محلی، می‌توانید مشتریان هدف زیادی را جذب کنید که نیاز به خدمات کسب و کار شما در آن منطقه هستند. انجام سئو محلی باعث نشان داده شدن سایت در نتایج مرتبط با منطقه جغرافیایی می‌شود.

دادن اطلاعات به مشتریان

اطلاعاتی که توسط سئو محلی به مخاطب داده میشود خیلی بیشتر و سازماندهی شده تر از حالتی است که مشتری به صورت حضوری مراجعه می‌کند. سئو محلی به شناخت بیشتر مشتری از کسب و کار شما کمک می‌کند و باعث جذب او می‌شود.

بازدهی بالا

اغلب افرادی که در جستجوی کسب و کار با مکان مشخص هستند بعد از پیدا کردن آن مکان، تبدیل به مشتری می‌شوند. این روش از سایر روش های بازاریابی دیگر، هزینه کمتری دارد و بازدهی بالایی هم خواهد داشت.

اعتماد سازی

وقتی مخاطبین با اطلاعات کاملی از کسب و کار شما روبرو می‌شوند، اعتماد آن ها بالاتر می‌رود. با اعتمادسازی، می‌توانید مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید و فروش خود را بالا ببرید.

 

سئو محلی چگونه انجام می‌شود؟

سئو محلی زیر مجموعه سئو سایت محسوب می‎شود و سایت شما باید به طور کلی بهینه سازی شده باشد تا در سئو محلی هم رتبه بالایی بدست آورد و انجام این نکات گفته شده به صورت تنها کافی نیست. برای انجام سئو محلی می‌توانید این چند تا نکته را به کار ببرید:

ثبت مکان در گوگل مپ

با سرچ کردن مکان مشخص در گوگل، نتایجی به صورت یک نقشه با چند مورد زیر آن نشان داده می‌شود. به این نتیجه، لوکال پک گوگل گفته می‌شود. برای اینکه در لوکال پک گوگل نشان داده شوید، باید در گوگل مپ موقعیت مکانی کسب و کار خود را ثبت نمایید. البته در کشورهای دیگر این ثبت لوکیشن از طریق My business گوگل انجام می‌شود اما در ایران امکان پذیر نیست.
یک سری نتایج ارگانیک هم به کاربران نمایش داده می‌شود که معمولا بعد از لوکال پک قرار می‌گیرد.
حتما اطلاعات خود را به هنگام ثبت در همه ی پلتفرم ها به صورت یکسان وارد کنید و نقشه گوگل هم در صفحه درباره ما به کار ببرید.

بهینه سازی محتوا و متا تگ ها

برای این که بتوانید سایت خود را بهینه سازی کنید به محتوای با کیفیت احتیاج دارید، بنابراین سعی کنید تا محتوای مفیدی را به مخاطب ارائه دهید. متاتگ نیز تاثیر زیادی بر اسنیپت سایت می‌گذارد و داشتن یک متا تگ مناسب به افزایش کلیک سایت کمک می‌کند.

تعامل با مخاطب

از مخاطب بخواهید تا درباره کسب و کار شما، نظر و پیشنهاد بدهد. این کار هم اعتماد سازی مخاطب را بالا می‌برد و هم در دیده شدن سایت با کلمات کلیدی مربوطه تاثیر می‌گذارد.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت یعنی این سایت در تمامی دستگاه ها، چیدمان درستی داشته باشد و به هم ریخته نشود. بهینه سازی نسخه موبایلی سایت هم بسیار مهم است.

ثبت کسب و کار در نقشه های آنلاین و دایرکتوری ها

حتما کسب و کار خود را نقشه های دیگر به جز گوگل ثبت کنید. به طور مثال دایرکتوری مانند بلد، نشان و سایر دایرکتوری ها، آدرس، تلفن و نام کسب و کار خود را درج نمایید.

سخن پایانی 

همانطور که گفته شد، سئو محلی مزایای زیادی دارد که به کارگیری آن برای رشد کسب و کار شما بسیار مهم است. انجام سئو سایت نیاز به تخصص و تجربه دارد تا نتیجه خوبی را داشته باشد. برای انجام سئو وبسایت خود و سئو محلی، می‌توانید با تیم سئومند مشورت کنید.


Loading...

ارسال نظر

(اختیاری)
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید